Friday, October 29, 2010

Pengenalan Kepada Affiliate

Salam usahawan,

Tentu ramai orang sudah mengetahui tentang keupayaan internet untuk menjana pendapatan yang sungguh lumayan dari rumah. Mungkin ramai juga yang sudah memulakannya dan sedang memperolehi pendapatan lumayan hari demi hari. Baguslah bagi mereka yang sudah mempunyai produk atau perkhidmatan yang boleh dipasarkan di internet.
Bagaimana pula mereka yang tiada apa-apa yang boleh dipasarkan di internet? Adakah ini bermakna mereka tidak boleh menjana pendapatan lumayan melalui internet? Jawapannya tentu sekali tidak. Program Affiliate adalah penyelesai masalah!

APAKAH PROGRAM AFFILIATE

Secara ringkasnya begini. Anda membawa seseorang (pelayar Internet) ke suatu website dan mereka ini membeli produk/perkhidmatan yang ditawarkan oleh website tersebut ataupun mereka ini 'sign-up' untuk sesuatu di website tersebut, maka anda dibayar komisyen. Mudah bukan?
Atau dengan lebih jelasnya begini.

Program Affiliate adalah suatu program perkongsian keuntungan yang ditawarkan oleh sesebuah syarikat yang memasarkan produk/perkhidmatan. Anda akan dibayar komisyen jika berjaya 'menghantar' seseorang pelanggan ke syarikat tersebut sama ada secara online (Internet) ataupun offline.
Program Affiliate terbahagi kepada 3 iaitu :-
**Program Affiliate Pay Per Sale (PPS)- Dibayar berdasarkan jualan

**Program Affiliate Pay Per Click (PPC)-Dibayar berdasarkan klik

**Program Affiliate Pay Per Lead (PPL)- Dibayar berdasarkan per lead    

P/s : Anda dah bersedia nak jadi Affiliater Yang Berjaya ?Tiru macam PAKAR AFFILITE DISINI

1 comment:

  1. Saya tidak dapat berterima kasih kepada perkhidmatan pembiayaan lemeridian yang cukup dan membiarkan orang tahu betapa saya bersyukur atas segala bantuan yang anda dan kakitangan pasukan anda telah menyediakan dan saya berharap untuk mengesyorkan rakan dan keluarga sekiranya mereka memerlukan nasihat atau bantuan kewangan @ 1,9% Kadar untuk Pinjaman Perniagaan .Via Hubungi:. lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com. WhatsApp ... + 19893943740. Teruskan kerja hebat.
    Terima kasih, Busarakham.

    ReplyDelete